C32 Hardcut Limiter Bosch ME 2.8
#1
C32 Hardcut Limiter Bosch ME 2.8
Hello community,
im chris from germany building a street legal c32 drift car. So far i got a limited slip diff, stripped trunk, bucket seats and a modified tcu wich holds gear in rev limiter. Did several wet events with the car now, feels good, more things to improve like suspension and cooling.
the only thing that bothers me right now is the rev limiter. Its really „soft“ if i can say so, its limiting at around 6000, but droppts nearly to 5800 when hitting it. Is there anyone with experience in the ME 2.8 Bosch ECU who can program a hardcut limiter in combination with the automatic transmission and manual mode?
Its really sad but in germany there is noone that is doing things like that.
would be happy for advices!
attached a picture of me drifting.
im chris from germany building a street legal c32 drift car. So far i got a limited slip diff, stripped trunk, bucket seats and a modified tcu wich holds gear in rev limiter. Did several wet events with the car now, feels good, more things to improve like suspension and cooling.
the only thing that bothers me right now is the rev limiter. Its really „soft“ if i can say so, its limiting at around 6000, but droppts nearly to 5800 when hitting it. Is there anyone with experience in the ME 2.8 Bosch ECU who can program a hardcut limiter in combination with the automatic transmission and manual mode?
Its really sad but in germany there is noone that is doing things like that.
would be happy for advices!
attached a picture of me drifting.
Last edited by Repetitio; 07-30-2023 at 04:18 AM.
#5
Junior Member
Hola comunidad,
soy Chris de Alemania construyendo un coche de deriva c32 legal en la calle. Hasta ahora tengo un diferencial de deslizamiento limitado, maletero despojado, asientos de cubo y un tcu modificado que mantiene el engranaje en limitador de revoluciones. Hice varios eventos mojados con el auto ahora, se siente bien, más cosas para mejorar como suspensión y enfriamiento.
Lo único que me molesta en este momento es el limitador de revoluciones. Es realmente "suave" si puedo decirlo, su límite es de alrededor de 6000, pero cae casi a 5800 cuando lo golpea. ¿Hay alguien con experiencia en la ECU ME 2.8 Bosch que pueda programar un limitador de corte duro en combinación con la transmisión automática y el modo manual?
Es realmente triste, pero en Alemania no hay nadie que esté haciendo cosas así.
estaría encantado de recibir consejos!
Adjuntó una foto mía a la deriva.
soy Chris de Alemania construyendo un coche de deriva c32 legal en la calle. Hasta ahora tengo un diferencial de deslizamiento limitado, maletero despojado, asientos de cubo y un tcu modificado que mantiene el engranaje en limitador de revoluciones. Hice varios eventos mojados con el auto ahora, se siente bien, más cosas para mejorar como suspensión y enfriamiento.
Lo único que me molesta en este momento es el limitador de revoluciones. Es realmente "suave" si puedo decirlo, su límite es de alrededor de 6000, pero cae casi a 5800 cuando lo golpea. ¿Hay alguien con experiencia en la ECU ME 2.8 Bosch que pueda programar un limitador de corte duro en combinación con la transmisión automática y el modo manual?
Es realmente triste, pero en Alemania no hay nadie que esté haciendo cosas así.
estaría encantado de recibir consejos!
Adjuntó una foto mía a la deriva.
If you are interested send me a private message and I will give you his contact.
I also want a differential but I'm hesitating with Quaife
Years ago before I met my friend with a c32, I did the modification of the ECU and TCU with Eurocharged, very happy but I had to send the TCU twice to get it adjusted correctly, for the ECU they sent me a USB cable to insert the new data.
Here is a photo of my friend's car putting radiators to improve the temperature , it is also empty inside without seats to run on a lighter circuit.
Last edited by Celeris AMG; 08-03-2023 at 04:24 AM.
#6
Vtech does tcu's tunes for the c32. He codes in a 'm' mode. I can now rev to 7k rpm. If I put it in sport mode my car shifts at 6400rpms...Answer is contact Vtech for the tcu tune