S-Class (W220) 1999-2006: S 320 CDI, S 320, S430, S 500, S 600

Mystery coolant leak

Thread Tools
 
Search this Thread
 
Rate Thread
 
Old 04-26-2021, 12:37 PM
  #1  
Newbie
Thread Starter
 
MDroll's Avatar
 
Join Date: Aug 2019
Posts: 2
Likes: 0
Received 1 Like on 1 Post
2000 Mercedes S500L
Mystery coolant leak

Need help identifying a leak.
My 2000 s430 is loosing coolant. Nothing is dripping on the ground. But the rear passenger foot well is soaked drivers side is damp. Luckily it is only the carpet and didn't reach the SAM unit.

Even stranger is that it leaks while the engine is cold and not running. 🤷‍♂️
But when it's on and warmed up it seams to hold coolant.

The only thing I can think of would be the heater core.

Recent radiator, reservoir and hoses from radiator replaced.
The heater has not been working but I think that is a faulty duo valve.

The other suspect is that the low coolant is from trapped air that has worked it's way out. And the water is from the air conditioning condensation drain. But I can't seem to locate that drain, and google hasn't found it either.

Yes I have checked the drain under the hood above the air filter, it is clear and draining.

Any suggestions on where to start?
The following users liked this post:
biker349 (04-26-2021)
Old 04-26-2021, 01:01 PM
  #2  
Newbie
 
Bülent ULUÇ's Avatar
 
Join Date: May 2020
Posts: 2
Received 1 Like on 1 Post
w203 cdi
Konsolda olan kalorifer peteği ne bakman gerekir.muhtemelen patlamış

[QUOTE = MDroll; 8323566] Bir sızıntıyı tanımlamak için yardıma ihtiyacınız var.
2000 s430'um soğutma sıvısı kaybediyor. Yere hiçbir şey damlamıyor. Ancak arka yolcu ayak boşluğu sırılsıklam sürücü tarafı nemli. Neyse ki sadece halı ve SAM ünitesine ulaşmadı.

Daha da garip olan, motor soğukken ve çalışmıyorken sızıntı yapmasıdır. 🤷‍♂️
Ancak açıldığında ve ısındığında, soğutucuyu tutmak için dikiş yapar.

Aklıma gelen tek şey ısıtıcı göbeği olacaktır.

Son zamanlarda radyatörden gelen radyatör, rezervuar ve hortumlar değiştirildi.
Isıtıcı çalışmıyor ama bunun hatalı bir ikili valf olduğunu düşünüyorum.

Diğer şüpheli ise, düşük soğutucunun, çıkış yolunu açan sıkışmış havadan kaynaklanmasıdır. Ve su, klima yoğuşma tahliyesinden geliyor. Ama bu tahliyeyi bulamıyorum ve Google da bulamadı.

Evet, hava filtresinin üstündeki davlumbazın altındaki tahliyeyi kontrol ettim, temiz ve tahliye ediyor.

Nereden başlayacağınıza dair herhangi bir öneriniz var mı? [/ QUOTE]


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 


You have already rated this thread Rating: Thread Rating: 0 votes,  average.

Quick Reply: Mystery coolant leak



All times are GMT -4. The time now is 12:25 PM.